full screen header

Adventurous day on the Island

Vilken bra dag det här var! Nu när jag publicerar det här i efterhand så minns jag bara hur roligt jag hade denna dagen, och att den var full utav aktiviteter och äventyr.

Jag hade ställt klockan på 6.30 för att ta mig ner till stranden för morgonyoga i soluppgången med ett gäng andra studenter. Trots att jag bara gjort yoga en gång tidigare så gick det förvånvansvärt bra, och det var en fantastiskt start på morgonen. Därefter skyndade vi oss tillbaka till hotellet för en mycket snabbt frukost innan bussen gick till Diamond Head för att hika! Det var såklart väldigt turistigt, och inte jättemycket till hike (om man bor i Colorado...) men det var helt klart värt det. Vyn där uppifrån var så bra, och det var ett roligare träningspass!

På eftermiddagen så hade vi en catamaran båttur inplanerad så vi begav oss ut i någon timme. Olyckligtvis såg vi inga delfiner eller sköldpaddor, men det var kul att bara hänga, sola och lyssna på musik ute på havet. Så fort vi kom tillbaka till stranden så gjorde jag mig redo för min andra surflektion som gick betydligt mycket bättre. Vi surfade på Waikiki Beach så det var fullt utav människor och inte jättemycket till vågor, men det gjorde inte mig så mycket för då kunde jag vara mer självständig och äventyrlig. Efter att ha surfat fyra gånger nu så känner jag att jag definitivt att jag lärt mig en del, men det är såklart fortfarande väldigt svårt (och ansträngande!). Resterande delar utav eftermiddagen så hängde jag vid Waikiki Beach med några utav tjejerna från resan, vi köpte lite goda snacks och juicer och promenerade senare tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för kvällen som fortsatte med en "strandfest" med musik, volley- och fotboll och så vidare.

Torsdagen var med andra ord väldigt lång, men också en utav de bästa dagarna på Hawaii!
Kategoriserat under: USA, USA - Resor

Lämna en kommentar

Matilda Holterberg

Mitt namn är Matilda och jag är sexton år. Läsåret 15/16 spenderade jag i Louisville, Colorado som utbytesstudent med Explorius. Här får ni ta del utav allt som är relaterat till mina äventyr som amerikansk high school student i USA.