full screen header

Another day in Paradise: Snorkeling and Luau

Sista dagen på Hawaii var minst lika händelsrik och fantastisk som de andra, och vi gjorde verkligen vårt bästa för att utnyttja dagen till fullo.

På morgonen åkte vi till Hanauma Bay, en jättekänd strand för att snorkla. Denna plats besökte jag även sist gång jag var på Hawaii med min familj! Här spenderade vi hela förmiddagen och ytterligare några timmar efter lunch -- vi badada, solade och snorklade. Olyckligtvis såg vi inga sköldpaddor, men en hel del häftiga fiskar! Jag och Loni lekte med the GoPro ett tag och försökte få till lite bilder och videos som jag förhoppningsvis kan dela med mig av till er vid ett senare tillfälle. Tills dess får ni se dessa fantastiska bilder! Det är Så fint, om än lite turistigt. Stranden är formad som en liten ring (bay) efter ett vulkanutbrott.

När vi väl kom tillbaka till hotellet så fick vi någon timme på oss att göra oss i ordning för att åka till andra sidan utav the island för en Luau -- en äkta Hawaiiansk tradition med dans, uppträdanden och mat. Det var beläget vid en strand där vi kollade på den magiska solnedgången. Det var verkligen en helt underbar kväll och ett perfekt avslut på veckan.

Jag är så lycklig och tacksam över att jag fick möjligheten att åka till Hawaii. Som jag har upprepat flera gånger i varje inlägg så har det som sagt varit helt fantastiskt underbart. Hawaii är verkligen ett paradis som jag innerligt hoppas att jag kommer få möjlighet att besöka igen! Tills dess får jag säga Mahalo till alla som bidrog till den här veckan.

Adventurous day on the Island

Vilken bra dag det här var! Nu när jag publicerar det här i efterhand så minns jag bara hur roligt jag hade denna dagen, och att den var full utav aktiviteter och äventyr.

Jag hade ställt klockan på 6.30 för att ta mig ner till stranden för morgonyoga i soluppgången med ett gäng andra studenter. Trots att jag bara gjort yoga en gång tidigare så gick det förvånvansvärt bra, och det var en fantastiskt start på morgonen. Därefter skyndade vi oss tillbaka till hotellet för en mycket snabbt frukost innan bussen gick till Diamond Head för att hika! Det var såklart väldigt turistigt, och inte jättemycket till hike (om man bor i Colorado...) men det var helt klart värt det. Vyn där uppifrån var så bra, och det var ett roligare träningspass!

På eftermiddagen så hade vi en catamaran båttur inplanerad så vi begav oss ut i någon timme. Olyckligtvis såg vi inga delfiner eller sköldpaddor, men det var kul att bara hänga, sola och lyssna på musik ute på havet. Så fort vi kom tillbaka till stranden så gjorde jag mig redo för min andra surflektion som gick betydligt mycket bättre. Vi surfade på Waikiki Beach så det var fullt utav människor och inte jättemycket till vågor, men det gjorde inte mig så mycket för då kunde jag vara mer självständig och äventyrlig. Efter att ha surfat fyra gånger nu så känner jag att jag definitivt att jag lärt mig en del, men det är såklart fortfarande väldigt svårt (och ansträngande!). Resterande delar utav eftermiddagen så hängde jag vid Waikiki Beach med några utav tjejerna från resan, vi köpte lite goda snacks och juicer och promenerade senare tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för kvällen som fortsatte med en "strandfest" med musik, volley- och fotboll och så vidare.

Torsdagen var med andra ord väldigt lång, men också en utav de bästa dagarna på Hawaii!

Pearl Harbor and Shopping

Onsdag morgon började med ett besök till Pearl Harbor. Detta passade mig perfekt eftersom att vi just då höll på att läsa om andra världskriget i US History, jag passade faktiskt på att köpa med mig lite souvenirer till min (favorit)lärare Ms Senseney som jag även har i US History, och jag fick det därefter signerat utav en veteran. Det var en väldigt intressant och känslosam plats som du absolut borde se om du någon gång kommer till Hawaii!

Loni and Josefin -- mina favoriter

Resten utav dagen spenderade vi genom att shoppa! Först besökte vi en flea market där vi köpte typiska souvenirer och gjorde henna tattoos innan vi tog bussen till Ala Moana Mall vilket är USA's största open-air mall. Jag shoppade inte alltför mycket men fick iallafall med mig en söt topp från Abercrombie som jag älskar. Kvällen avslutades därefter med middag på inget mindre än Bubba Gump från Forrest Gump!

Matilda Holterberg

Mitt namn är Matilda och jag är sexton år. Läsåret 15/16 spenderade jag i Louisville, Colorado som utbytesstudent med Explorius. Här får ni ta del utav allt som är relaterat till mina äventyr som amerikansk high school student i USA.