full screen header

First two days in Colorado

Hej på er! Som jag nämnde i förra inlägget är jag alltså framme hos min värdfamilj i Colorado.Jag tänkte här summera upp mina två dagar här! Jag har inte riktigt hunnit med att blogga fram tills nu men jag hoppas att det ändrar sig.

Flygen till Denver gick jättebra och snabbt. På flyget mot Chicago där vi mellanlandade satt jag bredvid en man som jobbade som professor på University of Arkansas, vi satt och småpratade lite under resan och resterande tid sov jag vilket var väldigt skönt. Vi har nämligen inte fått så mycket sömn i New York. Från Chicago till Denver var vi fyra utbytesstudenter som flög vilket var skönt då vi hade lite sällskap av varandra. Väl framme på flygplatsen möttes jag utav Jeffrey (min värdpappa), Kristin (min värdmamma) och Maggie (min värdsyster). Vi begav oss genast hemåt där de visade mig runt lite, vi spelade kort och lagade mat och därefter tog jag en dusch innan jag gick och lade mig.

Idag har jag varit på Denver Art Museum med Linda, min värdmormor. Vi gick på två utställningar och sen åt vi lunch på en jättefin restaurang innan hon körde hem mig. Väl hemma väntade Maggie så vi tog bilen (så kul att hon har körkort! Det verkar som om de flesta tonåringar har det här) till downtown Louisville där hon visade mig runt lite innan vi tog en cykeltur. Den cykelturen var jobbig (!!!). Det märks helt klart att vi är en bra bit över havet. Sedan dess har jag hunnit gå ut på en promenad med Kristin och Luna (hunden) och packa upp och organiserat mina saker i mitt nya rum!

Jag har ännu inte fått möjlighet att fråga om lov att lägga upp bilder på dem och hemmet men så fårt jag gjort det (och förhoppningsvis fått ett ja) så kommer jag att visa er runt lite. Stay tuned!
Kategoriserat under: USA

Lämna en kommentar

Matilda Holterberg

Mitt namn är Matilda och jag är sexton år. Läsåret 15/16 spenderade jag i Louisville, Colorado som utbytesstudent med Explorius. Här får ni ta del utav allt som är relaterat till mina äventyr som amerikansk high school student i USA.